Europa

De birds op inspectiereis in Montenegro

Montenegro birds op reis

Afgelopen week zijn we met het team op inspectiereis geweest naar Montenegro en wij zijn om! Hoe onze omgeving reageerde op het feit dat we naar Montenegro gingen, was vooral zo; “Montenegro, waar ligt dat ook alweer precies? Ergens op de Balkan?” Montenegro grenst aan Bosnië en Herzegovina, Servië, Kosovo en Albanië. Juist het feit dat het nog redelijk onontdekt is, maakt het een hele bijzondere bestemming. Het is een reis van uitersten, machtige berglandschappen, mooie stranden en vooral veel adrenaline! Laat je inspireren door de Birds on tour!

Dag 1: Tivat en Budva

Einde middag arriveerden we met het team in Dubrovnik, Kroatië! Daar werden we geheel in stijl opgehaald door een knalgele Bohemian Birds minibus met privéchauffeur. Hup, de grens over en op naar onze eerste stop: Tivat! Tivat is een prachtige kuststad in Montenegro. De gids stond ons er al op te wachten om ons over de stad te vertellen en natuurlijk om te proosten op een top reis! Dit deden we op een plek aan de boulevard, omringd door water, met aperol spritz in onze hand. Met de oranjekleurige drankjes luidden we Koningsnacht alvast in!

De feeststemming moest natuurlijk wel worden doorgezet en daarom werden we na de drankjes weer opgepikt om naar het relaxte appartement in Budva te gaan om ons snel om te kleden en het uitgaansleven te ontdekken! Budva staat bekend om de combinatie van zon, strand en uitgaan. Wij hebben ons vooral aan dat laatste compleet overgegeven. Er was pils in overvloed! Na het bezoeken van de barretjes El Greco en Bar Casper middenin de kronkelige straatjes van het gezellige centrum, sloten we de avond af in de club! Een top begin van onze inspectiereis!

Overnachting in: Milara Apartments

Dag 2: Katuni

In de ochtend was het grootste deel van de groep er nèt wat minder goed aan toe dan hoe we de reis begonnen, maar de vorige avond was dat het zeker waard! Onze knalgele kanarie stond ons weer op te wachten om ons naar de volgende bestemming te brengen; Katuni! Dit is dus precies waarom Montenegro een land van uitersten genoemd wordt; eerst zaten we in een kustplaats met strand en warme temperaturen en een paar uur later begaven we ons in de bergen waar een winterjas geen overbodige luxe was! Onderweg ernaartoe hebben we een tussenstop gemaakt bij een plaats genaamd ‘Biogradska Gora’ waar je heel mooi kunt hiken.

Eenmaal aangekomen in Katuni kwamen we erachter dat we een wel heel unieke accommodatie voor de nacht hadden! We sliepen in super knusse cabins tussen de sneeuw in de bergen! Het welkomstcomité bestond uit een Rakija shotje voor de hele groep, cheers! Nadat iedereen zich had omgekleed naar de wat koudere temperaturen, hebben we heerlijk avond gegeten met wat goudgele rakkers erbij. Omdat we ondanks de kou toch wel echt gebruik wilden maken van deze unieke locatie, besloten we een kampvuur te maken in de sneeuw. De rest van de avond hebben we hier met biertjes en wat sterkere drank, om ons warm te houden, onder de sterren gezeten.

Overnachting in: Eko Katun Vranjak

Dag 3: Zabljak

Deze gehele dag stond in het teken van adrenaline! We werden opgepikt om te gaan raften over de Tara River! Dit was een hele vette ervaring aangezien je op de rustigere stukken ook nog eens kunt genieten van de prachtige omgeving! Het raften werd afgesloten met een duik in het ijskoude water. Na afloop stond er een super chille barbecue met veel vlees en geroosterde groenten klaar aan de oever van de rivier. De locals hadden dit bereid toen wij aan het raften waren dus na aankomst konden we gelijk aanvallen. Ook het pils mocht natuurlijk niet ontbreken.

Het ene adrenaline moment ging over in het andere want de chauffeur stond alweer klaar om ons naar de volgende bucket list activiteit te brengen; ziplinen over de Tara Canyon! Hierbij werd er niet alleen door de vallei heen gezoefd, maar de Birds vlogen ook over een rivier heen die onder je door stroomde. Deze dag vol adrenaline boosts kon natuurlijk niet anders afgesloten worden dan met een biertje na het ziplinen met uitzicht over de Canyon. Onze chauffeur stond er weer om ons op te pikken en we maakten er een partybus van door nog wat gele rakkers mee te nemen en de muziek op de max te zetten; op naar de volgende bestemming! We overnachtten in appartementen in Zabljak bij Durmitor National Park. Weer een top locatie want tijdens het avondeten wat voor ons verzorgd werd, hadden we uitzicht op de bergen. Deze een na laatste avond stond in het teken van games night! De Birds staan er namelijk bekend om heel fanatiek te zijn en dat was te merken tijdens de ontelbare potjes 30 seconds..

Overnachting in: Sarovic Apartment

Dag 4: Kotor

Helaas was de laatste volle dag alweer aangebroken! Deze dag stond in het teken van een bezoek aan Kotor, een bijzondere stad met 5 kilometer lange stadsmuren die op de UNESCO-werelderfgoedlijst staat. Vanwege het weer die dag hebben wij helaas geen hike over de muur kunnen maken , maar wat ook een aanrader is, is een bezoekje aan de Gospa od Skrpelja kerk, het theater van Napoleon.

Onze inspectiereis werd in stijl afgesloten met een 4 sterren hotel! Het merendeel van de groep hees zich meteen in zwembroek en bikini om volledig te relaxen in de spa na een dag vol adrenaline. De spa, bestaande uit een zwembad, stoombad, infrarood sauna en jacuzzi, was zeer welkom om alle gele rakkers van de afgelopen dagen er lekker uit te zweten. De rest van de groep had een suite opgezocht omdat Game of Thrones natuurlijk absoluut niet gemist mocht worden! We sloten de laatste avond af met een buffet en aardig wat cocktails. Een muziekquiz kon natuurlijk ook niet missen!

Overnachting in: Palmon Bay Hotel and Spa

Dag 5: Dubrovnik

Na een heerlijk ontbijt in ons luxe verblijf waren we nog steeds helemaal in Game of Thrones stemming. Daarom besloten we om onderweg naar het vliegveld in Kroatië een tussenstop te maken in Dubrovnik, oftewel King’s Landing! We hadden hier helaas maar een uurtje de tijd waardoor de Game of Thrones Tour er niet in zat, maar we hebben gewoon op eigen houtje de hoofdstad van de Seven Kingdoms ontdekt. Dit hoort natuurlijk ook zeker thuis op je bucket list! Vanaf Kroatië zijn we naar huis gevlogen en toen zat de inspectiereis er helaas alweer op!

Wat word jullie eerste stop in Montenegro?

Vul ons formulier in en wij nemen binnen 24 uur contact op. Samen met jullie gaan wij werken aan een uniek en op maat gemaakt reisvoorstel.